Založ si blog

Pokoj v duši… v živote? : ) a v materstve?

Do špiku kostí  som temperamentná. Naučila som sa časom a vekom s mojou povahou pracovať. Profesne som robila s ľuďmi, rôznymi – či už vekom, povahou alebo profesiou a musela som sa naučiť potlačiť svoje emócie a spolupracovať s každým. Darilo sa mi to. Mala som pokoj v duši.

Stala som sa matkou nádhernej a zdravej dcéry a pokoj v duši sa na nejaký čas niekam stratil. 

Musím poznamenať, že dcéru by som si lepšiu ani nevysnívala. Celý den krásne spinkala, papkala – priberala veeeeľmi pomaličky ale pracovali sme na tom a za noc bola raz hore. Ideál. 

V tomto období mi pokoj v duši brala myšlienka tejto dokonalosti. Super manžel, pekný byt a dokonalé dieťa. Hovorí sa, že človek si ma užívať tieto momenty lebo su veľmi rýchlo pominuteľné. 

Dcéra, dňom kedy oslávila šiesty mesiac prestala dobre spávať. Bola hore každé dve hodinky, chcle aby som ju kojila a potom zaspala. Týmto momentom som začala byť neuveritelne unavená. Počas dňa som chcela stihnúť všetky moje povinnosti, manžela nedať na druhú koľaj, mať dokonalú domácnosť a presne toto ma začalo vyčerpávať. Vedela som, že musí prísť nejaká zmena no nevedela som vôbec aká. 

Samozrejme, že prvý krát v mojom žovote som si prestala rozumieť s mojím manželom. Mala som pocit, že ma nechápe, nevidí čo všetko robím a tie noci.. jasne, že chodil aj nakupovať a staral sa o byt a pracoval. To však matka malého dieťaťa veľa krát nevidí. 

 

Čo mi prinieslo pokoj v duši?

 

POTREBUJETE MOMENT PRE SEBA – AKO OSOBU

Nemusí to byť zo začiatku desaťminútovka. Stačí zobrať si knihu, vypnuť mobil a na lavičke v parku si niečo prečítať. 

ZAČALA SOM POOBEDE SPÁVAŤ

Tie, ktoré máte to šťastie a vaše dieťa poobede zaspí doma využite to a pospite si s ním. Aj 20 minút vám pomôže. 

RIAD A PRÁDLO POČKAJÚ

Keď v kám príde niekto na návštevu a vie, že máte bábatko naozaj si neporiadok nebude všímať. Naozaj nemusíte piecť bábovku. Keď pôjdete najbližsie do obchodu kúpte si do zásoby slané tyčinky. 

SNAŽTE SA NEVYBUCHNÚŤ, PREDÝCHAJTE A POČKAJTE 5 MINÚT

Pre mňa osobne je práve tento bod extreme náročný. Pracujem na ňom 🙂 Snaže sa partnerovi alebo deťom vysvetliť, že ste dosť unavená a potrebujete aby boli trpezliví. Ak máte pocit, že nie sú nereagujte hneď. Je to nároćné, ale keď trénujete výsledky prídu. 

NECHAJTE DETI S PARTNEROM, MAMOU SVOKROU A VY SI DAJTE PAUZU

Aj jedna a aj druhá strana to zvládne. Po pravde, ešte ich to vśetkých obohatí vás nevynímajúc. Tým, že my žijeme mimo slovenska a nemáme bohužiaľ pri nás permanentne niekoho kto by nám mohol pomôcť mali sme to iné. Keď k nám niekto prišiel nemala som nikdy problém aby moji rodičia alebo svokrovci iśli kočíkovať. S čím som problém ale mala bolo aby išiel manžel na prechádzku bezomňa. Nie preto, že by to nezvládli – to vôbec ale preto lebo som chcela byť s nimi, mať spoločný zážitok, porozprávať sa. 

 

Týchto pať bodov mne pomohlo aby som sa miestami skludnila. Svoju povahu nezmeníte a často nezmeníte ći vaše dieťa prespí celú noc alebo nie. Môžete sa však pokúsiť ukradnúť si moment pre vás. Vy ste tiež len človek – aj keď veľmi dôležitý 🙂

O čo naše životy obohatil Steve Jobs….

22.10.2014

Byť najbohatším človekom na cintoríne pre mňa nič neznamená…Ísť večer do postele s pocitom, že sme urobili niečo úžasné… to je to, na čom mi záleží. (Steve Jobs) Steve… Príbeh o 21. ročnom mladom Američanovi, ktorý to so svojou kreativitou a zásadovosťou dotiahol až do počítačového neba pozná skoro každý … naučte sa od neho žiť [...]

Niekedy treba veriť na zázraky – Brazílske zázraky

16.10.2014

Chcela by som Vám napísať o mojej skúsenosti, ktorú som zažila – zážitok, ktorý do mňa štuchol a dal mi zas a znova najavo….že predsa len aj keď sa na to pozeráme akokoľkek zázraky sa dejú a je len na nás či si ich všimneme… Príhoda, ktorú som zažila a chcem sa s ňou s vami podeliť sa odohrala v Riu. Presnejšie v meste Rio de Janeiro v Brazílii…. ak [...]

V akej dobe žijeme. ..

16.09.2014

Často sa stretávam s ty’m, že ľudia nadávajú na dobu v akej žijeme. Ako ťažko sa žije, pracuje, ako je málo príležitostí a radostí zo života… Je to dobou v ktorej žijeme? Keď sa nad tým zamyslíme, doba sa veľmi nemení. Vzťahy zostávajú rovnaké. Miestami si niektoré radosti my samy.. vedome či nevedome ničíme. Prišli mobily, internet môžeme ich využívať [...]

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8534x
Priemerná čítanosť článkov: 1707x

Autor blogu

Kategórie