Založ si blog

V akej dobe žijeme. ..

Často sa stretávam s ty’m, že ľudia nadávajú na dobu v akej žijeme. Ako ťažko sa žije, pracuje, ako je málo príležitostí a radostí zo života…
Je to dobou v ktorej žijeme?
Keď sa nad tým zamyslíme, doba sa veľmi nemení. Vzťahy zostávajú rovnaké. Miestami si niektoré radosti my samy.. vedome či nevedome ničíme.
Prišli mobily, internet môžeme ich využívať v pozitívnom ale i v negatívnom zmysle. V minulosti, keď odišiel niekto z rodiny do Ameriky posielali sme si pohľadnice. Odpoveď prišla niekedy až za mesiace. Dnes s ním môžeme denne komunikovať. Je to výhoda alebo nevýhoda tejto doby?
Internet sa stáva súčasťou života už nie len mladej generácie. Často majú účty na sociálnych sieťach i naši rodičia či starí rodičia. Hľadáme si recepty, pridávame príspevky, zisťujeme informácie všetkého druhu..
Ako nás to zmenilo a mení?
Sme viac kontrolovaní? My samy kontrolujeme naše okolie viac? Je nám lepšie a je pre náš život prospešnejšie, že vieme toľko vecí o ostatných?
V minulosti sa babky na dvore rozprávali a klebetili presne tak isto ako je to teraz…
Ako sa hovorí časy sa nemenia ale čo ľudia?
Čo ja vnímam ako najvačší rozdiel je vnímanie našej práce a jej priority v našom živote. Niekdy moji rodičia chodili do roboty aby zarobili peniaze a mali sme lepší život, ale bola to len práca. Dôležitý bol čas po práci, spoločné trávenie času s rodinou, voľné víkendy, spoločné zážitky…Postupne boli ľudia v práci dlhšie a dlhšie ani nie tak priorotne kvôli peniazom, ale kvôli možnosti kariérneho postupu či získania vačšieho vplyvu či moci.
Stali sa šťastnejšími, keď získali moc a postavenie?
Často som sa pracovne či v súkromí stretávala s tým, že ľudia, ktorí pracovali na nižších pracovných pozíciách nadávali a videli len chyby na manažéroch. Vadilo im koľko v porovnaní s nimi zarobia, na akom aute sa vozia, kam chodia na dovolenky.
Zamysleli sa niekedy nad tým aký majú reálne život? Koľko hodín denne sú v robote, ako často telefonujú večer či v noci, akú zodpovednosť majú? Ako to ovplyvňuje ich rodinu či zdravie? Samozrejme, sú aj vedúci a vedúci…
Niekedy je pravdepodobne ľuďom, ktorí pracujú od siedmej do tretej lepšie, majú šťastnejší život, viac času na rodinu či koníčky a zarobia dosť peňazí na bežný život…
Na to aby sme sa na chvíľku zastavili a užili si víkend či večer s rodinou nepotrebujeme ani veľa peňazí ani perfektnú prácu. Potrebujeme sa len na chvíľočku zastaviť…

Pokoj v duši… v živote? : ) a v materstve?

22.02.2019

Do špiku kostí som temperamentná. Naučila som sa časom a vekom s mojou povahou pracovať. Profesne som robila s ľuďmi, rôznymi – či už vekom, povahou alebo profesiou a musela som sa naučiť potlačiť svoje emócie a spolupracovať s každým. Darilo sa mi to. Mala som pokoj v duši. Stala som sa matkou nádhernej a zdravej dcéry a pokoj v duši sa na nejaký čas niekam [...]

O čo naše životy obohatil Steve Jobs….

22.10.2014

Byť najbohatším človekom na cintoríne pre mňa nič neznamená…Ísť večer do postele s pocitom, že sme urobili niečo úžasné… to je to, na čom mi záleží. (Steve Jobs) Steve… Príbeh o 21. ročnom mladom Američanovi, ktorý to so svojou kreativitou a zásadovosťou dotiahol až do počítačového neba pozná skoro každý … naučte sa od neho žiť [...]

Niekedy treba veriť na zázraky – Brazílske zázraky

16.10.2014

Chcela by som Vám napísať o mojej skúsenosti, ktorú som zažila – zážitok, ktorý do mňa štuchol a dal mi zas a znova najavo….že predsa len aj keď sa na to pozeráme akokoľkek zázraky sa dejú a je len na nás či si ich všimneme… Príhoda, ktorú som zažila a chcem sa s ňou s vami podeliť sa odohrala v Riu. Presnejšie v meste Rio de Janeiro v Brazílii…. ak [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8530x
Priemerná čítanosť článkov: 1706x

Autor blogu

Kategórie