Založ si blog

Život je. .. .

.. len a len o nás a na nás….

Minule som sa zamýšľala nad tým ako to vlastne v tom živote je. Pozrela som sa okolo seba a zistila som ako málo ľudí je naozaj spokojných a šťastných.

Pritom, čo nám chýba?

Keď analyzujeme naše okolie, tak prídeme na to, že hmotný dostatok, peniaze, zdravie a úspech nie sú priamo úmerné nášmu životnému šťastiu…

Ale prečo to tak je?

Na prvej hodine filozofie na Vysokej škole nám prednášajúci povedal:

  • uvedomte si, že na svete ste úplne sami. Nikto nikdy nepochopí vaše pocity, nikto nikdy si nezažije to čo si zažijete vy, nikto nikdy sa nebude pozerať vašimi očami na tento svet.

Keď sa nad tým zamyslíme tak je to absolútna pravda. Často krát sa mi stalo, že som nejakú ťažkú životnú krízu alebo situáciu s niekým preživala. Či už tragické úmrtie v rodine, neúspechy alebo naopak úspechy. Vždy je to však život a situácia niekoho iného nie Vaša. Keby sa vám stalo v živote presne to isté, reagovali a správali by ste sa úplne inak ako predpokladáte či radíte aby sa zachovala osoba, ktorá v danej situácii je…

Z toho vyplýva aj moje presvedčenie, že život si tvoríme my sami.

Vidím ľudí, ktorí majú ťažký osud ako sú vyrovnaní a vlastne spokojní. Vidím úspešných ľudí ako nevedia spať, boja sa, sú v strese a nedokážu si užiť ani úspech ani peniaze.

Po čom vlastne v živote bažíme? Prečo chceme mať všetko naraz, najlepšie bez práce?

Mám v rodine chlapca, ktorý začal študovať vo veľkom meste. Chce všetko. Má 22, dobrú brigádu v medzinárodnej firme, dobre zarobí, pracuje neuveriteľne veľa lebo chce veľké auto, vlastný podnájom a pritom nemá čas na priateľku, výlety, oddych, rodinu, ísť sa prejsť po meste alebo si dať miešaný nápoj na pešej zóne… a sám hovorí, že nie je šťastný…pritom keď sa na jeho život pozrie hocikto tak povie, že má všetko. Úspech, zdravie, peniaze a mladosť.. on však spokojný nie je…

 

Každého šťastie záleží len na ňom samom. To, že sa vyhovárame na manžela, otca, deti, okolie nám nepomôže. Len my samy sa môžeme spraviť šťastnými. Tým, že si určíme priority, čo chceme dosiahnuť a na koho nechceme v živote zabúdať. Ak je pre vás priorita kariéra pracujte na nej, ak rodina venujte sa jej, potom budete šťastní…. človek nemôže mať v živote všetko.

 

A hlavne, pozrite sa na váš život cez ružové okuliare… Veď predsa ten môj manžel nie je až taký zlý, moje deti sa neučia až tak zle, moja svokra sa do nášho života až tak príliš nestará…

 

Šťastie vášho života záleží len a len od Vás.. tak si ho užívajte:)

 

Pokoj v duši… v živote? : ) a v materstve?

22.02.2019

Do špiku kostí som temperamentná. Naučila som sa časom a vekom s mojou povahou pracovať. Profesne som robila s ľuďmi, rôznymi – či už vekom, povahou alebo profesiou a musela som sa naučiť potlačiť svoje emócie a spolupracovať s každým. Darilo sa mi to. Mala som pokoj v duši. Stala som sa matkou nádhernej a zdravej dcéry a pokoj v duši sa na nejaký čas niekam [...]

O čo naše životy obohatil Steve Jobs….

22.10.2014

Byť najbohatším človekom na cintoríne pre mňa nič neznamená…Ísť večer do postele s pocitom, že sme urobili niečo úžasné… to je to, na čom mi záleží. (Steve Jobs) Steve… Príbeh o 21. ročnom mladom Američanovi, ktorý to so svojou kreativitou a zásadovosťou dotiahol až do počítačového neba pozná skoro každý … naučte sa od neho žiť [...]

Niekedy treba veriť na zázraky – Brazílske zázraky

16.10.2014

Chcela by som Vám napísať o mojej skúsenosti, ktorú som zažila – zážitok, ktorý do mňa štuchol a dal mi zas a znova najavo….že predsa len aj keď sa na to pozeráme akokoľkek zázraky sa dejú a je len na nás či si ich všimneme… Príhoda, ktorú som zažila a chcem sa s ňou s vami podeliť sa odohrala v Riu. Presnejšie v meste Rio de Janeiro v Brazílii…. ak [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8482x
Priemerná čítanosť článkov: 1696x

Autor blogu

Kategórie